METODY PRACY
METODA PAULA DENNISONA – KINEZJOLOGIA EDUKACYJNA G I M N A S T Y K A M Ó Z G U ®
Ćwiczenia i techniki usprawniają organizację pracy mózgu i ciała. Wykorzystują i rozwijają naturalną potrzebę ruchu. Pozwalają przyjrzeć się wszechstronnemu wpływowi aktywności ruchowej na rozwój fizyczny, emocjonalny i intelektualny, na doskonalenie umiejętności szkolnych i społecznych, na lepszą jakość i dynamikę działań.
METODA DOBREGO STARTU
Ćwiczenia prowadzą do wyższego poziomu rozwoju psychoruchowego, współdziałania funkcji intelektualnych - mowy i myślenia, i instrumentalnych - spostrzeżeniowo - ruchowych. Doskonalenie integracji percepcyjno - motorycznej i kompetencji językowych ułatwia naukę czytania i pisania wszystkim dzieciom. Metoda M.Bogdanowicz wspomaga wyrównywanie dysharmonii rozwojowych, skutecznie zapobiegając powstawaniu niepowodzeń szkolnych.
METODA RUCHU ROZWIJAJĄCEGO WERONIKI SHERBORNE
System ćwiczeń stymuluje i wspomaga rozwój emocjonalny i społeczny, umysłowy i ruchowy. Metoda wprowadza ruch jako narzędzie do wspomagania rozwoju psychoruchowego, koryguje istniejące zaburzenia rozwojowe.
CZYTANIE GLOBALNE G.DOMANA
Technika stymulująca zainteresowanie umiejętnością czytania.
METODA GIER DYDAKTYCZNYCH
Niezwykle przydatna w procesie uczenia. Polega na przestrzeganiu ściśle określonych zasad. Służy to poszanowaniu norm oraz przyzwyczaja do zwycięstw czy porażek. Wymaga aktywności.